در گفت وگو با پرشین رز مطرح شد؛

صدور بیش از اندازه مجوز معادن تیر خلاص بر پیکر مراتع اصفهان است

صدور بیش از اندازه مجوز معادن تیر خلاص بر پیکر مراتع اصفهان است به گزارش پرشین رز، مدیرعامل اتحادیه مرتعداران استان اصفهان اظهار داشت: صدور بیش از اندازه مجوز برای معادن تیر خلاص بر پیکر مراتع و مرتعداری در این استان است.



صفر علیمردانی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: متأسفانه طی سالهای اخیر با صدور بیش از اندازه مجوز معادن مشکلات فراوانی برای مراتع و به تبع مرتعداران بوجود آمده است.
وی افزود: احتیاج به بررسی دارد که در ارتباط با صدور بیش از اندازه مجوز معادن آیا نظر مسؤلان منابع طبیعی نادیده گرفته می شود و یا این که کم کاری از جانب متولی اصلی محافظت از مراتع یعنی اداره منابع طبیعی بوده و این درحالی است که مسؤلان این سازمان در استان، مشکل اصلی را ماده ۲۴ قانون صنعت و معدن درمورد معادن عنوان می کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرتعداران استان اصفهان با اشاره به اینکه مرتعداران ما بخصوص در شهرستان شهرضا از گسترش قارچ گونه معادن بسیار ناراضی هستند، اظهار داشت: در منطقه شادیان شهرضا چندین معدن در کنار هم مشغول فعالیت هستند که هیچ توجهی به پوشش گیاهی آن منطقه، وجود دامداران و مراتع و… نشده است و هر روز عبور ماشین آلات سنگین از این مراتع و گردوخاک ناشی از آن، هم گیاهان منطقه را به نابودی کشانده و هم عرصه را از بین برده است.
علیمردانی اضافه کرد: انفجارهای گاه و بیگاه این معاون تا کیلومترها آلودگی صوتی برای ساکنان بوجود می آورد و کوه هایی را از بین می برد که برشمردن مزایای وجود آنها برای مردم و شهرستان شهرضا در این مجال نمی گنجد.
وی با ابراز گلایه از این که چرا مسؤلان محلی، تنها به اشتغالزایی و درآمدزایی از محل توسعه معادن دلخوش کرده و از معایب و اثرات مخرب وجود آنها غافل هستند، تصریح کرد: باید توجه داشت که از بین بردن مراتع و پوشش گیاهی، به تبع آن کوچ دامداران از آن منطقه و اثرات مخرب دیگری را به دنبال دارد و ازاین رو ضروری است که مسؤلان محلی و متولیان منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت، قبل از آن که اتفاق ناگواری رخ دهد در صدور این گونه مجوزها تأمل بیشتری به خرج دهند تا شاهد شکل گیری چندین معدن در یک منطقه مرتعی نباشیم.

1403/07/26
14:00:06
5.0 / 5
18
تگهای خبر: آلودگی , صنعت , گل , گیاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه