دادستان شوشتر:

قانون هوای پاک در برداشت محصول نیشکر رعایت شود

قانون هوای پاک در برداشت محصول نیشکر رعایت شود به گزارش پرشین رز، دادستان عمومی و انقلاب شوشتر در مورد جلوگیری از آلودگی هوای ناشی از برداشت نیشکر، تذکرات لازم را به مسؤلان شرکت کشت و صنعت کارون اعلام نمود.


به گزارش پرشین رز به نقل از مهر، مهدی امیری قبل از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق عامه که با مبحث هوای پاک برگزار شد، اظهار نمود: اداره جهاد کشاورزی باید نسبت به آموزش کشاورزان در مورد مضرات ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی اقدام و نظارت لازم را بر این امر داشته باشد.
وی اضافه کرد: با عنایت به فصل برداشت نیشکر، شرکت کشت و صنعت کارون هم در زمان بندی و با انجام کار تحقیقاتی، اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از آلودگی هوا انجام و با برداشت سبز، از آلودگی هوا پیشگیری کند.
امیری از اداره کل محیط زیست استان خواست تا بعنوان دستگاه ناظر در ارتباط با آلودگی هوا و به منظور سنجش آلودگی هوا، نصب دستگاه مربوطه را پیگیری کند.
دادستان عمومی و انقلاب شوشتر اظهار داشت: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی بعد از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه ۶ مبحث ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می شود و در موارد استثنایی که آتش زدن نباتات یا بقایای گیاهی تنها راه دفع آفات و بیماری ها و آلودگی های گیاهی باشد، بر مبنای شرایطی که توسط وزارت جهاد کشاورزی و با تأیید سازمان تدوین و ابلاغ می شود، اقدام می شود.


منبع:

1403/08/01
11:56:54
5.0 / 5
11
تگهای خبر: آتش , آلودگی , برگ , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه